Συντελεστές

Συντελεστές

Το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα 

Όπως ανακοινώθηκε στις 20 Νοεμβρίου 2020, το Ελληνικό Κράτος και η UNICEF συμφώνησαν από κοινού στην ίδρυση ενός μόνιμου Γραφείου του Οργανισμού στη χώρα. Αυτό περιλαμβάνει την πλήρη εντολή της UNICEF στην Ελλάδα, η οποία μεταφράζεται στην παροχή στήριξης και άμεσης συνεργασίας με τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους έναντι των παιδιών, σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (CRC), την οποία η Ελλάδα επικύρωσε το 1993.

Ως εκ τούτου, το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα επεκτείνει την υποστήριξή του σε όλα τα κρατικά ιδρύματα και τους κρατικούς φορείς που έχουν ρόλο να διασφαλίσουν ότι και τα δύο εκατομμύρια παιδιά στη χώρα μπορούν να απολαμβάνουν πλήρως τα δικαιώματά τους.

Μέχρι σήμερα, η UNICEF έχει έρθει σε επαφή με σειρά κρατικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων των Υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παιδείας, Μετανάστευσης, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων με γνώμονα ζητήματα όπως η αναδοχή και η αποϊδρυματοποίηση, η συμπεριληπτική εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των ευκαιριών πρόσβασης στον κόσμο της εργασίας και της επιχειρηματικότητας για τους νέους, καθώς και η διερεύνηση επιλογών για την πλήρη εξασφάλιση πόρων και χρηματοδοτήσεων για τα παιδιά τα επόμενα χρόνια.

 

Το πεδίο της συνεργασίας καλύπτει αρχικά τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  • καταπολέμηση φτώχειας, παιδικής παχυσαρκίας και παιδικής θνησιμότητας,
    • ένταξη των παιδιών με αναπηρία σε όλο το φάσμα της κοινωνικής ζωής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
    • προώθηση εναλλακτικών μορφών φροντίδας με βάση την κοινότητα, όπως η αναδοχή, η αποϊδρυματοποίηση και η υποστήριξη της ανεξάρτητης διαβίωσης,
    • προστασία και πρόσβαση στην εκπαίδευση για παιδιά προσφύγων και μεταναστών,
    • αποτελεσματική συμμετοχή των παιδιών και των νέων στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Περαιτέρω δραστηριότητες καλύπτουν θέματα όπως η βία στα σχολεία, ο εκφοβισμός στο διαδίκτυο, η δημιουργία πόλεων φιλικών προς τα παιδιά και πολλά άλλα.

Μάθετε περισσότερα για το έργο της UNICEF στην Ελλάδα εδώ.

Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας και της Πολυγλωσσίας (ΕΜΔΔΕΓΠ)

Το Εργαστήριο Μελέτης Διδασκαλίας και Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας και της Πολυγλωσσίας (ΕΜΔΔΕΓΠ) ιδρύθηκε το 1999 (ΦΕΚ 146/14-7-1999) και πήρε το σημερινό του όνομα το 2016 (ΦΕΚ 454/24-2-2016). Από το 2010 Διευθυντής του είναι ο Καθηγητής Γιώργος Ανδρουλάκης. Η ιστοσελίδα του Εργαστηρίου είναι εδώ: http://greeklanglab.pre.uth.gr.

Το Εργαστήριο αποτελεί κόμβο κοινωνιογλωσσολογικής και γλωσσοδιδακτικής έρευνας, σε στενή συσχέτιση με εκπαιδευτικές προτάσεις και παρεμβάσεις. Βασικοί στόχοι του είναι η εκπόνηση υψηλού επιπέδου βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας στα πεδία της ελληνικής γλώσσας και της πολυγλωσσίας, με τη δημιουργία ενός ελκυστικού ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, καθώς και η παραγωγή γνώσης σε δράσεις με ερευνητικές ομάδες με κοινά ή συμπληρωματικά ενδιαφέροντα. Τα μέλη του Εργαστηρίου έχουν δημοσιεύσει πολλά βιβλία και άρθρα σε περιοδικά και συλλογικούς τόμους με κριτές.

To ΕΜΔΔΕΓΠ φιλοξενείται σε δύο χώρους του Πανεπιστημίου Θεσασλίας στον Βόλο, με συνολική επιφάνεια 65 τ.μ. Θέτει στη διάθεση των μελών του δανειστική βιβλιοθήκη με πάνω από 2.000 έντυπα και 800 ηλεκτρονικά βιβλία, αρχείο οπτικοακουστικού υλικού και τράπεζα εξοπλισμού ερευνητικής παρατήρησης. Ο εξοπλισμός πληροφορικής του περιλαμβάνει 6 σταθμούς εργασίας, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι στους χρήστες για τη διαχείριση δεδομένων.

Η έρευνα που εκπονείται στο EMΔΔEΓΠ επικεντρώνεται σε τέσσερις κατευθύνσεις:

  • στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως πρώτης γλώσσας και ως δεύτερης / ξένης γλώσσας
  • στη μελέτη και ανάλυση της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, κυρίως από κοινωνιογλωσσολογική σκοπιά,
  • στην έρευνα της επαφής και της διεπίδρασης μεταξύ των γλωσσών και στην επιστημονική συμβολή σε ζητήματα γλωσσικής πολιτικής
  • στην προώθηση της πολυγλωσσίας μέσω κοινωνιογλωσσικών, διδακτικών και πολιτικών δράσεων και πρωτοβουλιών.

Πρόσφατα/τρέχοντα έργα του ΕΜΔΔΕΓΠ είχαν/έχουν ως παραδοτέα ή αποτελέσματα:

  • Πλαίσια μάθησης και αναλυτικά προγράμματα γλωσσικής διδασκαλίας
  • Διδακτικά υλικά
  • Ψηφιακούς πόρους (βίντεο, υπερκείμενα)
  • Πακέτα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
  • Συστάσεις και κείμενα γλωσσικής εκπαιδευτικής πολιτικής

Τα τελευταία 10 χρόνια το ΕΜΔΔΕΓΠ έχει χρηματοδοτηθεί από:

  • το ΕΣΠΑ (ευρωπαϊκοί και εθνικοί πόροι)
  • την Ελληνική και τη Γαλλική Κυβέρνηση
  • την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus)
  • το AHRC
  • το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ένταξης (EIF)
  • τo Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMIF)
  • τη UNICEF
  • τo ΕΛΙΔΕΚ.

Το ΕΜΔΔΕΓΠ έχει τιμηθεί δύο φορές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών.

Ι.Ε.Π.

  1. Το Ι.Ε.Π. είναι επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τους εποπτευόμενους φορείς του στα θέματα που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Για κάθε συναφή πρωτοβουλία ή δράση υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή εποπτευόμενων φορέων του, απαιτείται συνεργασία με το Ι.Ε.Π.
  2. Σκοπός τουΙ.Ε.Π.είναι η επιστημονική έρευνα και η μελέτη των θεμάτων που αναφέρονται στην παράγραφο 1, καθώς και η διαρκής επιστημονική και τεχνική υποστήριξη του σχεδιασμού και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής στα θέματα αυτά.
  3. Για την εκπλήρωση του σκοπού του, τοΙ.Ε.Π.ασκεί, ιδίως, τις εξής αρμοδιότητες:
α) Γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του /της εκάστοτε Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή εισηγείται αυτεπαγγέλτως προς τον/την Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για θέματα σχετικά με: αα) τη διαμόρφωση, το διαρκή εκσυγχρονισμό και τη βέλτιστη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλους τους τύπους των σχολικών μονάδων, καθώς και τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, ββ) τα προγράμματα σπουδών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα σχολικά βιβλία, καθώς και τα λοιπά διδακτικά μέσα, έντυπα και ψηφιακά, γγ) την εναρμόνιση της κατάρτισης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, καθώς και της επιλογής των εκπαιδευτικών μέσω του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), του προγράμματος υποτροφιών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) ως προς τις επιστήμες της εκπαίδευσης (αγωγής) και των εκπαιδευτικών αδειών των εκπαιδευτικών με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαιδευτικής πολιτικής, δδ) την αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς τους, εε) τη λειτουργία των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, στ) την εκπαίδευση των ομογενών, μεταναστών/μεταναστατριών και προσφύγων, καθώς και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, ζζ) την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και μεταλυκειακής εκπαίδευσης, όπως είναι ο σχεδιασμός της πολιτικής για την επιμόρφωση και την πιστοποίηση των επιμορφωτικών φορέων, ο συντονισμός και η παρακολούθηση των διαδικασιών υλοποίησης, πιστοποίησης και αποτίμησης της επιμόρφωσης, η σύσταση μητρώων επιμορφωτών/επιμορφωτριών με διαμόρφωση των κριτηρίων ένταξης, η εκπόνηση μελετών για θέματα επιμόρφωσης ή η ανάθεση σε τρίτους/τρίτες σχετικών ερευνών, η οργάνωση εκδηλώσεων δημοσιότητας και διάχυσης αποτελεσμάτων των δράσεων επιμόρφωσης, καθώς και η μέριμνα για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα δράσεων επιμόρφωσης. β) Διερευνά και εντοπίζει αλληλεπικαλύψεις σε ερευνητικές ή πειραματικές δραστηριότητες διαφορετικών φορέων σε θέματα εκπαίδευσης και γνωμοδοτεί ή εισηγείται για τους τρόπους αποφυγής των αλληλεπικαλύψεων αυτών και τη βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων στα θέματα αρμοδιότητας του Ι.Ε.Π. γ) Μελετά συστηματικά: αα) τα θέματα που συνδέονται με τη σχολική ζωή και γνωμοδοτεί ή εισηγείται για τους τρόπους βελτίωσής της, ββ) τα θέματα και τους παράγοντες που συνδέονται με τη μαθητική διαρροή και την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και γνωμοδοτεί ή εισηγείται για τους τρόπους αντιμετώπισής τους, γγ) τα θέματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και των εκπαιδευτικών αναγκών συγκεκριμένων ομάδων του μαθητικού πληθυσμού και γνωμοδοτεί ή εισηγείται για τους τρόπους ικανοποίησης και αντιμετώπισής τους, δδ) τους παράγοντες που άμεσα ή έμμεσα επηρεάζουν το χαρακτήρα, τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σχολικών μονάδων, όπως τη δομή της εκπαίδευσης, το οργανωτικό – διοικητικό σύστημα και τις υλικοτεχνικές υποδομές και γνωμοδοτεί ή εισηγείται για τις βέλτιστες αναγκαίες παρεμβάσεις, εε) τα θέματα που σχετίζονται με το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την ανάπτυξη εκπαιδευτικής πολιτικής για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των σχετικών δράσεων. δ) Σχεδιάζει και υλοποιεί υποστηρικτικές δράσεις στα θέματα των ανωτέρω αρμοδιοτήτων του, στο πλαίσιο της εφαρμογής νέων εκπαιδευτικών πολιτικών. ε) Σχεδιάζει την εθνική στρατηγική για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και παρακολουθεί την υλοποίησή της στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. στ) Εισηγείται σχετικά με τα μέτρα και την πολιτική για τη στήριξη και την αποτίμηση της λειτουργίας των σχολείων.
  1. Με προγραμματική συμφωνία μεταξύ του ανωτέρω Υπουργείου και τουΙ.Ε.Π.μπορεί να ανατίθεται στο Ι.Ε.Π. η υλοποίηση συγκεκριμένης δράσης και να ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα.
  2. Για αποφάσεις εποπτευόμενων από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων φορέων, που συνδέονται άμεσα με τις αρμοδιότητες τουΙ.Ε.Π., απαιτείται συνεργασία με τοΙ.Ε.Π.
  3. Για την εκπλήρωση του σκοπού του, τοΙ.Ε.Π.συνεργάζεται και μπορεί να συνάπτει μνημόνιο συνεργασίας με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ.), τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) και ιδίως τα παιδαγωγικά τμήματά τους, τους ερευνητικούς φορείς, τα γνωμοδοτικά συμβούλια της εκπαίδευσης, τις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, τα ιδρύματα και τους οργανισμούς μελετών και ερευνών της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, καθώς και τους λοιπούς φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα με συναφή αποστολή ή τα μέλη των ανωτέρω φορέων.
Περισσότερες πληροφορίες για το ΙΕΠ http://iep.edu.gr/el/

weaved by web2social